Ontwikkelingen in de werkorganisatie
Het is al eventjes terug dat Jos van Renselaar ons team is komen versterken. Jos is bij ons aan de slag gegaan als programmamanager. Een aantal leden hebben Jos al ontmoet, maar voor degenen die hem nog niet kennen, stelt Jos zich hieronder nog even voor.
Daarnaast hebben we afgelopen week afscheid genomen van Diederik en Arieke. Diederik stapt in het huwelijksbootje en gaat samenwonen in Brabant en Arieke heeft dicht bij huis een nieuwe baan gevonden. We wensen hun beiden alle goeds en veel succes.
Diederik heeft ter afscheid een mooi gedicht geschreven over ‘zijn’ werkgebied De Zuidlob. Zijn gedicht is hier te lezen.
We zijn blij te kunnen meedelen dat we geschikte opvolgers hebben kunnen vinden in Dirk Bouma en Hannah Vogelzang. Dirk en Hannah stellen zich net als Jos hieronder aan jullie voor.
Even voorstellen:
Dag allemaal,
Ik ben Jos van Renselaar en sinds half februari binnen BoerenNatuur Flevoland aan het werk als programmamanager. In deze functie houd ik mij bezig met de aansturing van projecten en het verder professionaliseren van de organisatie. Ik ben getrouwd en vader van 2 kinderen, van 3 en 1 jaar oud.
Ik ben geboren en getogen op een akkerbouwbedrijf in Lelystad. In de afgelopen jaren ben ik voornamelijk werkzaam geweest in de verzekeringsbranche. De laatste tijd merkte ik dat de landbouw toch weer steeds meer mijn interesse wekte. Dit in combinatie met mijn passie voor duurzaamheid maakt dat ik met veel enthousiasme en motivatie aan de slag ga bij BoerenNatuur Flevoland. Ik wil mij graag inzetten voor een natuurinclusieve landbouw in deze mooie provincie!
Groet, Jos


Hallo,
Mijn naam is Hannah Vogelzang-Riphagen en sinds 1 april ben ik gestart bij BoerenNatuur Flevoland. Binnen de organisatie ga ik aan de slag met veldmedewerkerstaken in Zuidelijk Flevoland en ondersteun ik bij de communicatie.
Om mezelf kort voor te stellen: ik ben opgegroeid op het fruitteeltbedrijf van mijn ouders in Zeewolde, waar ik ook nu nog regelmatig te vinden ben voor werkzaamheden zoals snoeien en oogsten. Mijn interesse in de agrarische sector en natuur heeft ertoe geleid dat ik de opleiding Toegepaste Biologie aan Aeres Hogeschool heb afgerond. Tijdens mijn studie heb ik verschillende stages binnen de sector gelopen en relevante minoren gevolgd in Dronten.
Naast mijn werk ben ik samen met mijn man druk met onze eigen teelt; eind 2025 zijn wij gestart met de teelt van pioenrozen in de polder.
Half juni ga ik met zwangerschapsverlof en worden mijn werkzaamheden tijdelijk overgenomen. Na mijn verlof hoop ik in het najaar weer gezond en met nieuwe energie aan het werk te gaan.
Vriendelijke groet,
Hannah
Hallo allemaal!
Mijn naam is Dirk Bouma en binnenkort start ik bij Boerennatuur Flevoland! Daar ga ik onder andere de rol van Arieke overnemen als gebiedsmedewerker voor de Noordoostpolder.
Ik ben opgegroeid op een biologisch akkerbouwbedrijf in Biddinghuizen, vlakbij Walibi. Tijdens mijn studie Weerbare Landbouwmethoden in Wageningen heb ik bovenal gekeken de economische en beleidsmatige kant van de landbouw. In het kader daarvan heb ik afgelopen jaar stagegelopen in Kazachstan, waarmee ik ook mijn studie heb afgerond. Sinds januari ben ik weer terug in Nederland en momenteel werk ik samen met mijn ouders voor onze webshop in biologisch poot- en plantgoed! Daarnaast ben ik sinds kort ook betrokken bij de FAJK en ben ik in mijn vrije tijd veel op de racefiets te vinden!
Ik kijk ernaar uit om bij Boerennatuur Flevoland echt midden in de praktijk te staan en samen met boeren te werken aan toekomstbestendig agrarisch natuurbeheer. Tijdens mijn studie ging het beleid en systemen, maar ik merk dat juist op het erf en in het veld zichtbaar wordt wat werkt. Ik hoop daarbij veel te leren en mijn steentje te kunnen bijdragen!
Ik kijk ernaar uit om jullie te ontmoeten en samen aan de slag te gaan!
Groet, Dirk

